Cea mai bună carte a lui 2016

A trecut deja destul din anul 2017, suficient cât să nu ne mai amintim de trecut, dar nu pot să nu-ți spun care a fost cartea numărul 1 citită anul trecut. E acea carte care m-a cutremurat, care m-a demontat și mi-a dat putere să merg mai departe, este cartea care smulge din tine fâșii dureroase, dar care are acel ceva, are acel strop de magie între pagini și încă puțină în spatele cuvintelor scrise.

Nu e o carte romantică, nu e una de dragoste, nu e veselă și nici cu fluturași. Este o carte dramatică, o carte ce descrie perfect drama unei familii, dezbinate de societate, de regulile și puterea regimului de atunci.

Cartea se numește Printre tonuri cenușii, Ruta Sepetys, apărută la Editura Epica. E acea carte pe care nu doar o citești, ci o simți atât de aproape de suflet, atât de aproape de amintirile pe care poate le-au depănat bătrânii ce-au trăit acele vremuri.

Simți furia, disperarea, ura, dar și iubirea pentru familie, dar și pentru cei pe care, ajungi să-i simți și să-i tratezi ca pe rudele tale. Simți neputința și durerea, dar și dorința și motivarea de a lupta. Pentru ce? Pentru cine? Pentru ziua reîntoarcerii acasă și pentru reîntâlnirea cu cei dragi.

Sunt sute de pagini cu o poveste atât de dură și tristă, pe care ai impresia că nu o poți citi, căci vezi în fața ochilor imagini – precum într-un film ce se toarnă chiar atunci în fața ochilor tăi. O poveste pe care, crede-mă.. o poți duce la sfârșit, pe care nu o vei putea abandona și despre care îți vei aminti și peste ani.

Speranța te ține în viață. Oricât ar fi ea de mică, speranța e cea care îți dă putere să mergi mai departe și să lupți pentru supraviețuire. Dar când acea fărâmă de lumină.. se stinge în inima ta, totul rămâne fără rost, nu mai contează nimic. E doar începutul sfârșitului.

E o carte la care nu garantez că nu vei lăcrima. Eu am rezistat greu până aproape de final, dar atunci când mai aveam puțin până la ultima pagină, lacrimile nu au mai dorit să stea, ci au curs șiroaie pe obrazul fierbinte.

Finalul cărții. L-am simțit brusc. A venit când mai erau atâtea de aflat, de simțit și atâtea răspunsuri de oferit întrebărilor din capul meu.

De foarte multe ori nu mă mișcam deloc, de foarte multe ori am simțit că inima mi-e la gât, dar a meritat. O carte de 5 stele merită orice.

Cartea poate fi achiziționată online de pe site-ul editurii, de pe Libris.ro sau elefant.ro.

Lectură plăcută!

11 thoughts on “Cea mai bună carte a lui 2016

  1. Stii cat imi este de teama sa citesc aceasta carte? Mi-e teama ca imi va rupe sufletul in mii si mii de bucatele…
    Sper ca intr-o zi sa-mi fac curaj!
    Te felicit pentru maniera in care ne tentezi. Superb!

  2. si eu ii acord tot 5 stelute,cu toate ca am citit-o de ceva timp.E o carte care iti ramane pentru mult timp in suflet si in minte.

  3. Da, încă-mi amintesc de cartea asta, încă mă gândesc la cât de dură, dar și la cât de specială e și va rămâne pentru mine.

Părerea și susținerea ta sunt foarte importante pentru mine! Mulțumesc!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.