Recenzie ”Îngeri căzuți” (Penryn și sfârșitul lumii #1) de Susan Ee

Îngeri căzuți, Susan EeÎngeri căzuți, primul volum din Trilogia Penryn și sfârșitul lumii nu face parte din categoria de cărți a cărei continuare să o aștepți răbdător și liniștit. Susan Ee îți captează atenția de la primele pagini și te face să tânjești după mai mult, cu fiecare întoarcere de foaie. Să ajungi la finele primului volum și să nu ai continuarea îți poate transforma fericirea în tragedie.

Într-o lume civilizată, unde sunt legi, bănci și supermarketuri, să fii un pic paranoic este, de fapt, un avantaj. Partea schizofrenică reprezintă, totuși, o problemă. A nu putea deosebi realitatea de fantezie nu e chiar lucrul cel mai minunat.

Primele pagini din Îngeri căzuți m-a aruncat în plină apocalipsă. Nu înțelegeam de unde vine răul și de ce anume trebuie să ne ferim. Asta până când în calea evadarii lui Penryn, Paige și a mamei celor două se interpune un înger hăituit de alți semeni de-ai acestuia. Acela este momentul când creierul tău suspină și se întreabă neîncetat: ce e asta?! Imposibil.

Sunt o furnică pe câmpul de luptă al zeilor. Nu este loc pentru mândrie sau ego și abia e loc destul pentru supraviețuire. Însă nu mă pot abține. Cine se cred ei? Om fi noi furnici, dar acest câmp este căminul nostru și avem tot dreptul să trăim pe el.

Susan Ee îi aruncă pe frumoșii și blânzii îngeri pe pământul oamenilor. Și nu o face oricum. Îi aduce sub chipul unui război absurd ce pare că are drept țel final stirpirea rasei umane de pe planșa universului. Și totuși mintea mea nu înțelegea de ce îngerii par a fi atât dușmanii oamenilor cât și dușmani ei între ei. Dar se pare că nici timp pentru cercetări nu aveam.

-Îngerii sunt creaturi violente.

-Am observat asta. Înainte, credeam că sunt numai lapte și miere.

-De ce să crezi asta? Chiar și în Biblia voastră suntem vestitorii tuturor relelor, cei care vor și pot să distrugă orașe întregi. Doar pentru că, uneori, am avertizat pe unu sau doi dintre voi de toate astea nu înseamnă că suntem altruiști.

Penryn, din dorința de a-și salva familia, face front comun cu inamicul. Cum s-ar zice dușmanul dușmanului meu este prietenul meu. Însă, totul se întoarce împotriva ei când în vâltoarea luptei, Paige este răpită de unul dintre războinicii înaripați ai cerurilor. Schimbare de situație ce nu se mai transformă într-o misiune de evadare ci într-una de salvare.

Oricât de diferiți am fi, suntem în multe feluri spirite pereche. Suntem doar două persoane care se străduiesc să îți refacă viața.

O luptă fulger ce se sfârșește la fel de iute, nu lasă doar dramă în urmă cât și decizii luate din impuls, la rece. Paige răpită de îngeri, mama dispărută, un înger cu aripile tăiate, agonizând pe asfaltul rece, și o Penryn ce trebuie să găsească o salvare. În acest fel ajung Raffe și Penryn să colaboreze. Un înger al lui Dumnezeu cu o Fiică a Omului.

-Să nu-mi spui că ești unul dintre cei care își botează mașinile și cănile de cafea! Este un obiect fără suflet. Depășește blocajul.

Îngeri căzuți este un haos din toate punctele de vedere. Paige, sora de șapte ani a lui Penryn este într-un cărucior după ce în urma unui accident ciudat a rămas paralizată. Mama lui Penryn este o schizofrenică cu apucături de nebună, predispusă în a-și teroriza și vătăma chiar și propriile fiice. Raffe este un înger ce și-a pierdut aripile, rătăcit într-o speranță iluzorie de a și le putea coase înapoi. Pământul este un teren de război unde demoni necunoscuți pândesc din întuneric, iar lumina îi arată pe oameni drept indivizi sălbăticiți scăpați din lesa inchizitoare a societății.

Orice om sănătos la cap care se uită pe ușile de sticlă ar lua-o la fugă mâncând pământul. Acum jucăm cu toții, mereu, jocul numit Sunt mai nebun și mai înfricoșător decât tine. Și-n acest joc, mama este arma noastră secretă.

Penryn are nevoie de Raffe pentru a descoperi lăcașul îngerilor și a-și salva sora. Raffe are nevoie de tovărășie în căutarea salvării propriilor aripi. Pășind în lumea lui Susan Ee, am crezut adesea că nimic nu mă va putea uimi. Și de fiecare dată mi s-a demonstrat contrariul. Acțiunile mamei lui Penryn sunt de o morbididate comică, dacă nu ar fi atât de tragică. Iar finalul… devastator. Consecințele acțiunilor din Îngeri căzuți sunt imprevizibile. Cine rămâne în picioare și cum poți ieși dintr-o situație imposibil de ireversibilă?

-Ce trist! Un conducător părăsit de supuși. Un înger cu aripile retezate. Un războinic fără sabie.

Ce a dus la acest asalt al îngerilor asupra omenirii? Cine este dușmanul și de ce pare că pământul s-a transformat într-un laborator morbid, unde omul a luat locul șoarecilor? Și se va găsi cineva suficient de puternic încât să ridice o oaste împotriva făpurilor divine? Dar, Penryn, va reuși să-și salveze sora menținând iluzia unei familii unite și normale?

6 thoughts on “Recenzie ”Îngeri căzuți” (Penryn și sfârșitul lumii #1) de Susan Ee

  1. Am citit primul volum acum două veri și mi-a plăcut extrem de mult. Faptul că următoarele volume nu erau traduse m-a descurajat și m-a lăsat haihui. Acum am trilogia completă în bibliotecă și tot nu am apucat să o termin 😂

  2. Același lucru mi se întâmplă mie la seriile Cassandrei Clare. Dacă nu citesc tot atunci când sunt în fervă și fascinată, pe urmă nu mai am aceeași tragere de inima și îmi ia un secol să termin un urmator volum. :))

  3. Draga mea, te felicit pentru faptul că ai spart gheața!
    Mă bucur enorm că te am alături, mă bucur că te am alături nu doar pe blog și chiar dacă presimt că-mi vei deveni ispită constantă, tot te iubesc – nu spun doar că e februarie, dar dă bine, nu?

    Ești genul de om care mă încântă cu fiecare comentariu, cu fiecare frază, cu zâmbetul tău, iar cartea cu care ți-ai făcut intrarea în Bookcaffe..mă intrigă tare – o voi citi!

    La cât mai multe recenzii, cât mai multe cărți faine citite și cât mai multă vâlvă pe aici! :). Hai te pup!

Părerea și susținerea ta sunt foarte importante pentru mine! Mulțumesc!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.