Articole

Procesul, Kafka

Franz Kafka - ProcesulInainte sa-mi cumpar romanul Procesul, imi ajungeau la urechi si in fata ochilor pareri pro pentru cartea asta. Era si este poate, romanul cel mai cunoscut a lui Kafka.

Cand am gasit cartea Procesul, Franz Kafka la un pret mai mult decat acceptabil, mi-am cumparat-o fara ezitari, asteptand cu nerabdare sa o citesc. A devenit chiar o prioritate pe lista mea de lecturi.

Toate bune si frumoase pana in ziua in care nu am mai rezistat si am m-am apucat de citit, cu o pofta nebuna.

In ciuda entuziasmului meu, inaintam foarte greu cu lectura, iar la pagina 60 deja abandonasem cartea. M-am apucat de o alta, dar regretam ca am lasat o carte neterminata, ca m-am grabit si la primul impuls am lasat-o deoparte. Adevarul este ca am mai patit ca subiectul unui roman sa ma ” prinda” dupa zeci de pagini deja citite.

Din dorinta de a nu mai lasa cartile neterminate, am reluat lectura, dorindu-mi sa inteleg, sa gasesc acea frumusete, acea atractie, acel „ceva” care sa ma determine sa spun la final „A fost o carte excelenta”.

Oricat de mult mi-am dorit, nu am putut spune asta, dar am reusit (cu greu) sa o finalizez.  M-am bucurat pentru reusita de a da si ultima pagina, dar am citit-o fara chef, iar asta spune ca nu mi-a placut.

Am inteles ca de fapt, e un proces al constiintei protagonistului si poate limbajul ceva mai greoi, a contribuit foarte mult la inclinarea balantei spre nu.

Prima experienta cu romanul lui Kafka, ma tine acum departe de alt roman a lui – America.

Mie nu mi-a placut, dar este o parere subiectiva, iar asta trebuie tratata ca atare, nu trebuie sa te influenteze  negativ. Romanul Procesul, Franz Kafka il poti cumpara de aici.

2 thoughts on “Procesul, Kafka”

  1. tocmai ca mie mi-a placut mai mult romanul America de Kafka. este mult mai bine scris, te tine in priza. sigur stilul este acelasi, Kafka nu are un stil optimist. crede-ma ca merita sa citesti America, nu abandona ideea asta.

Ceea ce se scrie pe acest blog este PĂREREA obiectivă. Dacă aveți altă părere, este foarte bine, dar NU îmi asum decizia voastră de a cumpăra cartea. Asta va trebui să decideți voi și să vă asumați riscul Mulțumesc pentru vizită și comentarii!

